Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

For at kunne handle på Lebendich.dk, skal du være fyldt 18 år og bekræfte det ved godkendelse af handelsebetingelserne.

Alle priser på webshoppen er i danske kroner og angivet inkl. gældende afgifter og moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte varer. 
 
Sådan handler du:
På Lebendich.dk kan du selv vælge, hvor mange flasker du vil købe. Priserne er primært baseret på enkeltstyk og sekundært flerstyk (typisk 6 eller 12 flasker). 
  • Find de varer, du ønsker at købe og klik på ”Læg i kurv” for at tilføje dem til indkøbskurven
  • Gå til indkøbskurven ved at klikke på ”Se kurv”, når du har tilføjet det sidste produkt eller klik på indkøbskurven til højre i toppen på siden
  • I indkøbskurven kan du redigere indholdet og gå videre til levering
  1. Udfyld dine oplysninger. Er leveringsadressen en anden, så klik ved ”Anden leveringsadresse” og udfyld
  2. Vælg levering eller afhentning
  3. Gå til betaling og vælg betalingsmetode
  4. Når betalingen er gennemført vises en kvitteringsside. Din ordrer er dermed gennemført og du modtager en ordrebekræftelse
 
Betaling
På Lebendich.dk har du disse betalingsmuligheder (gebyrfrit):
Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, PayPal
 
Pengene bliver trukket på forsendelsesdagen eller afhentningsdagen. Ved evt. reklamation/returnering vil pengene blive tilbageført indenfor 2 arbejdsdage.
 
Levering
Vi leverer selv i hele København og snart i resten af Danmark med DHL, Postnord eller Danske Fragtmænd. 
 
Levering er gratis ved køb over 500 kr.
Ved køb op til 500 kr. er prisen for levering 79 kr.
 
Leveringstid
Vi leverer typisk dine varer inden for to hverdage

Kampagner
De angivne leveringstider kan ændre sig ved store kampagner såsom Black Friday og Lagersalg.
 
Afhentning
Du har mulighed for at afhente din bestilling på vores kontor i København.
 
Afhentning København
Da vores kontor har et begrænset lager, skal din bestilling først pakkes og sendes fra hovedlageret til kontoret, før den er klar. Ved bestilling før kl. 13.00 bestræber vi os på at pakke og sende din bestilling samme dag, og den er oftest klar til afhentning dagen efter. Leveringstidspunktet til kontoret kan variere, så du skal afvente en e-mail om, at din bestilling er klar til afhentning.
 
Adresseinformation
København: Islands Brygge 24b 3.tv, 2300 København S
 
Køb af billet til smagninger og events
Vi fremsender ikke en fysisk eller digital billet. Medbring blot ordrebekræftelsen, som giver adgang til arrangementet.
 
Ombytning og returnering
Du kan vælge at bytte vinen til en anden vin eller få pengene tilbage. Ønsker du at få penge tilbage, skal dette ske inden for 14 dage fra købsdatoen. Kvittering/faktura/bon er et krav ved ombytning og returnering. Returfragten afholdes af kunden. Den returnerede vin skal være i samme stand som ved leveringen. Vine købt en primeur eller skaffevarer tages ikke retur og byttes ikke.
Reklamationer eller evt. returnering skal afgives til kundeservice mail kundeservice.lebendich@gmail.com 
 
Reklamation og refusion
Reklamation vedrørende levering skal omgående afgives til kundeservice.
Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl eller skader direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles os hurtigst muligt. Varer kan returneres for ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi alle naturlige fragtomkostninger.
 
Ved reklamation, fejl, mangler eller evt. udebleven levering bedes henvendelse rettet til:
 
Lebendich
Islands Brygge 24b 
2300 København S
kundeservice.lebendich@gmail.com
 
Returnering foregår også til ovennævnte adresse. Vi opfordrer til at sikre ekspeditionen ved at vedlægge fyldestgørende information om varen som bedes følge varerne. Gerne en kopi af ordrebekræftelse / faktura og kontonr. hvor refusionen kan overføres til samt evt. korrespondance mv. 
 
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller annullerede forudbetalte ordrer som afbestilles før afsendelse, vil der ske refusion. Refusionen sker normalt altid ved tilbageførsel til det betalingskort hvorfra betalingen er kommet. Er betaling på den oprindelige ordre betalt via netbank har vi brug for oplysningerne; registreringsnummer og kontonummer, for at kunne tilbageføre refusionen. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. mail eller telefon til vores kundeservice på 2827 0941.
 
Klagemuligheder
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning på din reklamation, kan du sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
 
En relevant mulighed for forbruger med bopæl i et andet EU-land er EU-Kommissionen online klageportal. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr